Merchandising
Οι ενέργειες merchandising στα εμπορικά καταστήματα εξαρτώνται από το δίκτυο διανομής που διαθέτει ο πελάτης.
Το σύνολο των ενεργειών μπορεί να εντάσσεται σε μία ad hoc ή σε μία συνεχή δραστηριότητα.
Η διάρκεια επίσκεψης μπορεί να κυμαίνεται από μερικά λεπτά έως κάποιες ώρες, ανάλογα με τις απαιτούμενες ενέργειες merchandising.
Οι ενέργειες merchandising μπορεί να αφορούν:
- Ολόκληρο το κατάστημα αν ο πελάτης διαθέτει δικό του δίκτυο
- Shop – in – a – shop
- Ένα σημείο του καταστήματος όπως είναι η βιτρίνα, το ράφι, το ταμείο
Ο merchandiser κατά τη διάρκεια της επίσκεψης:
- Τακτοποιεί και ανανεώνει το υπάρχον προϊόν
- Τοποθετεί νέο προϊόν
- Καθαρίζει τις θέσεις προβολής
- Τακτοποιεί και ανανεώνει το υπάρχον διαφημιστικό υλικό
- Αποσύρει παλιό διαφημιστικό υλικό
- Τοποθετεί νέο διαφημιστικό υλικό
- Καταγράφει τις προωθητικές ενέργειες του ανταγωνισμού
- Ελέγχει τις τιμές
- Υποβοηθά τις πωλήσεις αλλάζοντας τις θέσεις των προϊόντων και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα των σημείων προβολής
- Φωτογραφίζει τα σημεία προβολής, συμπληρώνει την αναφορά επίσκεψης και το tablet του συγχρονίζεται με την κεντρική εφαρμογή Field Force Retail Merchandising της Scope
Προώθηση Πωλήσεων
Προωθήτριες που βρίσκονται στην είσοδο του καταστήματος κατευθύνουν τους πελάτες προς το ράφι ή το stand όπου είναι τοποθετημένο το προϊόν. Σε πολλές περιπτώσεις συμπεριλαμβάνεται και κίνητρο για την αγορά.
Mystery Shopping
Το mystery shopping , ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, μπορεί ν’ αξιολογεί:
- Την εικόνα του καταστήματος
- Την εμφάνιση του προϊόντος
- Την εμφάνιση του πωλητή
- Τη στάση του πωλητή και την τήρηση των προδιαγραφών πώλησης